سرور

مهمترین فاکتورهای انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب

انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب موضوعی است که باید در آن دقت زیادی به خرج داد چرا که در صورتی که بدون تحقیق و بررسی اقدام به خرید سرویس از هر شرکت هاستینگی کنید، ممکن است با مشکلات مختلفی از جمله قطعی زیاد سرور، عدم پاسخگویی پشتیبان در زمان قطع شدن هاست یا بروز مشکل و نیز حمله به سرور و مشکلات امنیتی مواجه شوید. این مشکلات می تواند به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند به خصوص کسب و کار های بزرگ.

با این اوصاف برای جلوگیری از مشکلات احتمالی باید برای انتخاب شرکت ارائه دهنده میزبانی وب تحقیقات گسترده ای انجام دهید و فاکتور های مختلفی را در نظر بگیرید. در این پست مهم ترین فاکتور های انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب را مورد بررسی قرار می دهیم پس با این بخش از اینوسرور همراه باشید.

1. تخصص تیم شرکت میزبانی

 تخصص تیم شرکت هاستینگ خوب

اولین فاکتوری که باید در انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب مد نظر قرار گیرد این است که کارشناسان فروش و تیم پشتیبانان فنی تخصص و مهارت کافی داشته باشند.

تخصص تیم فروش

در ابتدا اگر تیم کارشناسان فروش ارائه دهنده میزبانی وب مهارت و تخصص کافی نداشته باشند نمی توانند به درستی نیاز های شما را تشخیص دهند در این حالت ممکن است نتوانند به شما هنگام خرید سرویس پیشنهاد درستی بدهند و شما سرویسی تهیه کنید که یا بیش از نیاز شماست و تنها روی دستتان هزینه اضافی گذاشته است یا نیازتان را برطرف نمی کند چرا که رشد کسب و کار شما در آن در نظر گرفته نشده است.

این روز ها همه به فکر کسب سود بیشتر هستند بنابراین ممکن است شما با تیم فروش یک شرکت هاستینگ تماس بگیرید و بخواهید متناسب با نیازتان به شما سرویسی را پیشنهاد کنند در این حالت اگر شخص از تجربه و تخصص کافی برخوردار نباشد نمی تواند به شما مشاوره درستی در این زمینه بدهد.

برای نمونه برای شخصی که در حال آموزش طراحی سایت است یا تازه کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده است و ترافیک زیادی ندارد یا امکان خاصی روی وب سایت خود ندارد خرید یک هاست اشتراکی یا هاست VPS می تواند گزینه خوبی باشد اما به او پیشنهاد یک هاست اختصاصی بدهند، یا بلعکس به کسی که ترافیک بالایی روی سایت خود دارد و کسب و کار گسترده ای دارد پیشنهاد خرید یک سرور مجازی بدهند در این حالت سایت با کندی و در نتیجه نا رضایتی مخاطبین مواجه خواهد شد.

تخصص تیم پشتیبانی فنی

علاوه بر اهمیت تخصص تیم فروش، تیم پشتیبانی فنی یک شرت هاستینگ خوب نیز باید تخصص، تجربه و مهارت بالایی داشته باشند تا هنگام برخورد مشتریان با مشکلی در سرور بتوانند به راحتی به شما کمک کنند و مشکل را رفع کنند. از طرفی اگر تیم پشتیبانی فنی یک شرکت هاستینگ مهارت و تخصص لازم را نداشته باشد نمی تواند به طور کامل امنیت سرور را فراهم کند یا در صورت بروز حملات از سرور و داده ها محافظت کند.

خدمات اینوسرور

تیم اینوسرور با ارائه مشاوره ای تخصصی در زمینه خرید هاست متناسب با نیاز شما همراه شما خواهد بود. یکی از مزایای خرید هاست از اینوسرور امکان ارتقا سرویس است. یعنی اگر در ابتدای شروع کسب و کار اینترنتی خود هستید پیشنهاد ما به شما خرید سرور مجازی است چرا که از طرفی امنیت بالایی دارد و از طرفی دیگر علاوه بر رفع نیاز های حال حاضر شما هزینه های کمتری برای شما خواهد داشت.

حال این که اگر در آینده کسب و کار شما گسترش پیدا کند می توانید به راحتی سایت خود را به سرویس های حرفه های تر منتقل کنید و نگران کندی سایت و امنیت آن نباشید. به علاوه در این مجموعه کار انتقال سایت شما از سرویس های پایین تر اینوسرور به سرویس های بالا تر به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

در خصوص تیم پشتیبانی فنی نیز لازم به ذکر است که اینوسرور با تیمی حرفه ای و متخصص به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته پاسخگوی مشتریان خود به صورت پاسخگویی چت آنلاین، تیکت و تماس می باشد تا خیالتان راحت باشد که در صورت بروز مشکل یا نیاز به راهنمایی فنی همیشه همراهتان هستیم.

2. استفاده از بهترین قطعات سخت افزاری در سرور

سخت افزار قوی شرکت هاستینگ خوب

یکی دیگر از فاکتور های انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب مجهز بودن سرور ها به به روز ترین سخت افزار و نیز سلامت کامل قطعات سرور است. به ویژه اگر برای کار خود نیاز به سخت افزار قوی دارید. از طرفی اگر قطعات سرور ضعیف باشند ممکن است هنگام استفاده کاربران برای کار های سنگین مثل برنامه نویسی تحت فشار قرار بگیرد و دچار مشکل شود. همچنین اگر فضای ذخیره سازی سرور و رم کم باشد و شما قصد آپلود عکس و فیلم های با حجم بالا را داشته باشید به خصوص در سایت های دانلود فیلم با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و دائما با خطا مواجه می شوید.

بنابراین هنگام تهیه سرویس از مشخصات سخت افزاری سرور مطلع شوید. برخی از شرکت ها نیز به واسطه استفاده از فضای ابری برای سرور های خود فضای ذخیر سازی نا محدودی را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

3. آپ تایم بالای سرور

آپ تایم بالای سرور های یک شرکت هاستینگ خوب

یکی از مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید سرویس از شرکت های هاستینگ مد نظر قرار دهید آپ تایم سرور است که این عدد هرچه به 100 نزدیک تر باشد برای سایت شما نیز بهتر است. منظور از آپ تایم نیز میزان آنلاین بودن و قطع نشدن سرور در یک سال است که با درصد بیان می شود.

قطع شدن سرور باعث از دسترس خارج شدن سایت شما برای مشتریانتان می شود شاید این موضوع در سایت های کوچک چندان زیان مالی به همراه نداشته باشد اما در سایت های بزرگی چون آمازون قطع شدن سرور سایت ضرر های مالی هنگفتی به همراه دارد.

بنابراین هنگام تهیه سرویس از شرکت های هاستینگ حتما به آپتایم سرور های مجموعه توجه داشته باشید تا دائما درگیر قطعی های مکرر سایت خود نباشید. معمولاً شرکت­‌های هاستینگ خوب آپ‌تایم 99 درصدی با پشتیبانی 24 ساعته ارائه می دهند. البته بسیاری از شرکت ها نیز ادعای آپ تایم 99 درصدی می کنند اما هنگام بروز مشکل و قطع شدن سرور با ارائه توضیحات تخصصی و پیچیده شما را ساکت می کنند.

بنابراین به دنبال آپتایم 99 درصدی واقعی باشید. برای اطلاع از این موضوع نیز می توانید سری به نظرات کاربران در خصوص شرکت هاستینگ مورد نظر بزنید. شرکت هاستینگ اینوسرور با آپ تایم 99.99 درصدی و پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته همراه شما خواهد بود.

4. ترافیک مصرفی

در گذشته به طور معمول محدودیت ترافیکی روی سرویس های ارائه شده وجود نداشت اما در حال حاضر محدودیت ترافیک برای تمام سرویس های تمام وب سایت ها اعمال شده است. اما نکته حائز اهمیت این است که در برخی از این شرکت های هاستینگ بعد از اتمام حجم مصرفی سایت شما بدون اطلاعی از دسترس خارج می شود.

اما در شرکت های هاستینگ قوی شما امکان خرید ترافیک مازاد را برای سرویس های خود دارید و به طوری که پس از اتمام ترافیک مقداری ترافیک اضافی با در نظر گرفتن هزینه مازاد برای شما در نظر می‌گیرند تا در صورت اتمام ترافیک مصرفی سایت شما از دسترس خارج نشود.

5. سرعت سرور

سرعت لود بالای صفحات با خرید سرویس از شرکت هاستینگ خوب

سرعت لود صفحات سایت به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله کد های سازنده صفحات، تصاویر و ویدیو ها، سرعت سرور و غیره که برای افزایش سرعت صفحات سایت می توان کد های صفحات و تصاویر و ویدیو ها را بهینه کرد و نیز از سرور های سریع و قدرتمندی استفاده کرد.

چرا که کوچک ترین تاخیر در لودینگ صفحات سایت شما باعث از دست دادن مشتری و همچنین کاهش رتبه شما در سرچ های گوگل می شود. چرا که یکی از پارامتر های گوگل در رتبه بندی صفحات سایت ها سرعت لود صفحات سایت است.

از این رو شما با تهیه سرویس از مجموعه اینوسرور از سرور هایی با سخت افزار قدرتمند، که سرعت بسیار بالایی در لود صفحات سایت برای شما به ارمغان می آورند، بهره مند خواهید شد.

6. امنیت سرور

امنیت سرور موضعی مطرح در شرکت های هاستینگ خوب

تامین امنیت سرور یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید به آن توجه کرد.بروز مشکل امنیتی در سرور آسیب زیادی ب کسب و کار شما خواهد زد چرا که بسیاری از حملات روی سرور باعث کندی سایت، عدم پاسخگویی سرور به درخواست کاربران و نوعی از دسترس خارج شدن سایت شما می شود یا حتی ممکن است موجب به سرقت رفتن اطلاعات کارت بانکی مشتریان شما بشود که در این صورت اعتماد مشتریان به سایت شما به کلی از بین خواهد رفت.

بنابراین یک شرکت هاستینگ خوب باید از تخصص کافی در تامین امنیت سرور های برخوردار باشد و برای اطمینان بیشتر از اطلاعات مشتریان خود به صورت دوره ای بکاپ تهیه کند تا در صورت به وجود آمدن اشکالی در سرور به دلیل مسائل امنیتی اطلاعات کاربران از بین نرود.

7. پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی

پشتییبانی از زبان های برنامه نویسی

به دنبال سرویسی باشید که از سیستم های مدیریت محتوای (مانند وردپرس) یا زبان برنامه‌نویسی وب سایت شما پشتیبانی کند و نصب سیستم‌های مدیریت محتوا بر روی آن ساده باشد. به خصوص اگر قصد دارید سایت خود را از سروری ب سرور دیگر منتقل کنید، عدم توجه به این مورد می تواند برای شما دردسر ساز شود. بنابراین پیش از هر چیز از شرکت هاستینگ مد نظر خود در خصوص پشتیبانی از زبان برنامه نویسی که قصد دارید سایت خود را با آن بالا بیاورید و نیز امکان نصب راحت سیستم مدیریت محتوا مد نظر خود اطمینان حاصل کنید و در نهایت اقدام به تهیه سرویس نمایید.

سرور های مجموعه اینوسرور با پشتیبانی از تمام زبان های برنامه نویسی و سیستم های مدیریت محتوا آماداه ازائه خدمات به کاربران و مشتریان است.

8. تست سرویس

باحتمالا برایتان پیش آمده باشد که سرویسی تهیه کرده باشید اما از آن به دلایل مختلف رضایت نداشته باشید یا به طور کل سرویس مورد نظر برای شما کافی نباشد. در این شرایط ممکن است با خود بگویید کاش می شد پیش از خرید سرویس می توانستم سرویس مورد نظر خود را تست کنم و از کارایی و عملکرد آن مطمئن شوم و در نهایت سرویس مورد نظر خود را خریداری کنم.

در این حالت تعدادی از شرکت ها ممکن است این امکان را بر روی برخی از سرویس های خود ارائه دهند. هنگام اتفاده از سرویس تست در صورت عدم رضایت نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید داشت و در صورت رضایت از سرویس و پشتیبانی می توانید با خیال راحت سرویس مورد نظر را تهیه کنید ( این امکانی فوق العاده است ). مجموعه اینو سرور با ارائه سرویس تست به مدت یک روز خیال شما را از جهت کار آمد بودن و کیفیت و سرعت سرویس راحت می کند تا خریدی با اطمینان و بدون نگرانی داشته باشید.

9. امکانات اضافی

خدمات برتر شرکت هاستینگ خوب

برخی از شرکت های هاستینگ با ارائه برخی امکانات اضافی سعی در جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات بهتر دارند. مجموعه اینوسرور با ارائه امکاناتی چون دسترسی کنسول VNC به کاربران، ارائه امکان بکاپ گیری تسط خود مشتری، امکان درخواست نصب سیستم عامل دلخواه، قابلیت گرفتن اسنپ شات از سرور توسط مشتریان، ارائه دامنه رایگان برای مشتریانی که سرویس مورد نظر خود را برای یک سال تهیه می کنند و نیز بهره مندی از تخفیفات بدون محدودیت زمانی باز هم برای مشتریانی که سرویس یک ساله از این مجمعه تهیه می کنند.

10. هزینه خرید هاست

 هزینه خرید هاست

اما آخرین فاکتوری که باید در امنتخاب یک شرکت هاستینگ خوب مد نظر قرار بگیرد قیمت سرویس است. همانطور که همیشه گفته شده هر چقدر پول بدهید آش می خوردی از این رو باید بدانید هزینه خرید یک سرور که تمام فاکتور های بالا در آن رعایت شده باشد و مناسب ترین و بهترین برای شما باشد هزینه بیشتری هم دارد اما گاهی برخی از شرکت ها با وجود ارائه خدمات ضعیف قیمت های بالایی دارند.

در این حالت با بررسی فاکتور های ذکر شده در بالا در سایت های مختلف و به اصطلاح یک دو دوتا چهار تا کردن و نیز بررسی نظرات کاربران در خصوص خدمات، کیفیت سرویس و پشتیبانی می توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب هوشمندانه یک شرکت هاستینگ خوب آخرین سخن ما

با مطالعه این پست 10 معیار مهم و اساسی در انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب را یاد گرفتید. اکنون زمان آن رسیده است که کمی فکر کنید و بسته به نیاز خود و در نظر گرفتن فاکتور های بالا شرکت هاستینگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و از آن ها سرویس مورد نیاز خود را تهیه کنید.

شرکت هاستینگ اینوسرور

در نهایت اگر نیاز به دریافت پشتیبانی و مشاوره رایگان در خصوص تهیه سرویس دارید می توانید با کارشناسان تیم پشتیبانی مجموعه اینو سرور تماس بگیرید و از خدمات ارائه سرویس تست برای اطمینان خاطر بیشتر هنگام خرید سرویس بهره ببرید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی سوالات شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا